- Kask kierowcy bolidu to 1,2 kg ochrony głowy. 17 warstw sklejonych ze
spiekanych włókien węglowych. Wytrzymuje temperaturę 850 stopni! Wizjer
wytrzymuje test pocisku wystrzeliwanego z prędkością 500 km/h. Specjalne otwory
w kasku składające sie na skomplikowany system cyrkulacji kasku zapewniają
przepływ powietrza (w trakcie poruszania się bolidu) na poziomie 10 l/s.
- Koszt tunelu aerodynamicznego, w którym testuje się bolid F1 m.in. pod względem
aerodynamiki (80% przyczepności) to około 180 milionów złotych (45 mln euro).
- Bolid przy prędkości 180 km/h mógłby jechać po suficie i nie odpaść.
(Teoretycznie. W praktyce jest to niemożliwe, ponieważ konstrukcja silnika nie
jest przystosowana do pracy do góry kołami.)
Podczas wyścigu opona nagrzewa się do 90-110 stopni Celsjusza.
Bolid potrafi wyhamować z prędkości 200 km/h do 0 w czasie 2 sekund na długości
55 metrów.
Silniki w bolidach posiadają spalanie paliwa na poziomie 60-70 l/100km
Kombinezon kierowcy jest wykonany z NOMEXu i aby mógł być dopuszczony do użytku
musi wytrzymać temperaturę 850 stopni przez 35 sekund.
Jedynym człowiekiem na kuli ziemskiej, który zdobył 7 tytułów mistrza świata
jest Michael Schumacher
Numer 13 został użyty w F1 dwukrotnie: w Grand Prix Meksyku 1963 i w Grand Prix
Wielkiej Brytanii 1976.
W użyciu był również numer 0. W roku 1973 przez Jody Scheckter i w sezonach 93 i
94 przez Damona Hilla.
Obecnie wszystkie firmy korzystają z dostawcy opon – Bridgestone.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL